Automobilka Škoda v roce 2021 kvůli pandemii a čipové krizi prodala o 126 tisíc vozů méně. (Ilustrační foto: Škoda Auto)

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která je součástí německého koncernu Volkswagen, v roce 2021 prodala celosvětově 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut. Důvodem poklesu je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky.

Škoda Auto o tom informovala v tiskové zprávě.

„Rok 2021 byl v historii společnosti Škoda Auto jedním z nejnáročnějších. Pandemie covid-19 spolu s nedostatkem polovodičů výrazně zbrzdily náš růst. Díky flexibilitě a nápaditosti zaměstnanců Škoda Auto, ale i úzké spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, a dodavateli jsme společnost navzdory všem obtížím provedli uplynulým rokem s dobrým výsledkem,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti.

Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku.

„Do budoucna hledím s optimismem: připravujeme celou řadu produktových novinek, jako například model Enyaq Coupé iV. I nadále se přitom těšíme vysoké poptávce ze strany zákazníků a máme špičkově motivovaný tým. Se strategií Next Level – ŠKODA STRATEGY 2030 je automobilka navíc dlouhodobě dobře připravena na to, aby z procesu transformace vyšla posílena,“ doplnil Schäfer.

V západní Evropě dodala Škodovka svým zákazníkům 409 tisíc vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 5,9 procenta.

V Německu, na svém největším trhu, zaznamenala automobilka v uplynulém roce o 15,4 procenta méně dodávek zákazníkům než v předchozím roce.

Ve střední Evropě dodala Škoda Auto od ledna do prosince 2021 zákazníkům o 9,8 procenta méně než v předchozím roce.

Na domácím českém trhu poklesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2021 o 4 procenta.

V Rusku došlo ve srovnání s předchozím rokem k poklesu o 4,4 procenta.

V Číně dodala automobilka zákazníkům o 58,8 procenta méně vozidel.

Naopak v Indii se podniku dařilo. Po uvedení speciálně pro tento trh vyvinutého modelu Kushaq v roce 2021 si výrazně polepšil. Zákazníkům tam dodal o 108,9 procenta více aut.

(pel)