Policie České republiky převzala 10 vozidel Land Rover Defender. Jde o první část flotily 30 vozů, kterou má policii podle rámcové smlouvy dodat společnost Dajbych, známý úpravce terénních aut a autorizovaný prodejce této britské značky.
Vozidla Land Rover Defender 110 jsou vhodným doplněním vozového parku Policie ČR, protože úkoly, které policisté v rámci výkonu služby plní, často vyžadují rychlý přesun v náročných a těžko prostupných oblastech.
Většina vozů bude využívána na zahraničních misích, a to nejen při plnění úkolů v rámci ochrany vnějších hranic EU, nicméně část z nich bude plnit úkoly i v České republice.
„Obdobná terénní vozidla považujeme za nezbytnou součást výbavy Policie ČR, protože dle policisté, kteří v těžko přístupných a náročných terénech plní své úkoly, musí mít k dispozici patřičné vybavení. Disponovat vozidly, díky kterým můžeme operovat jednak v horských a podhorských oblastech, ale také která můžeme bez obav vysílat do zahraničních misí, je pro nás naprostý základ,“ uvedl vedoucí tiskového oddělení PČR plk. PhDr. Ondřej Moravčík
POLICEJNÍ DEFENDER, LEGENDA VE SLUŽBĚ
Vozy Land Rover jsou dlouhodobě zavedené ve bezpečnostních složkách po celém světě. Ať jde o aktuální modely (např. nová generace Discovery ve vozovém parku Policie ČR i Vojenské policie) nebo o klasický Land Rover Defender, který je v operačním nasazení české armády v počtu stovek kusů.
Je proto logické, že nový Defender, který je po loňské premiéře vnímaný jako přelom v terénních vozech, má namířeno do policejních složek.
Obecně jsou to vozy určené pro použití v terénu, model Defender jako nástupce klasické terénní legendy, pak v tomto ohledu svými parametry vyniká nejvíce.
Jde o Land Rover Defender 110 upravený a vybavený potřebným příslušenstvím, který se vyznačuje praktičností, jednoduchostí a velmi dobrými offroad schopnostmi.
PRAKTICKÝ TERÉŇÁK
Policejní Land Rover Defender disponuje třílitrovým šestiválcovým dieselem s výkonem 300 k a točivým momentem 650 Nm. Výjimečné jsou jeho off-road schopnosti díky velkým nájezdovým úhlům (37,5°/28°/40°), světlé výšce až 291 mm, brodivosti 90 cm či systému Terrain response včetně redukční převodovky a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu.
Přitom jde o pohodlný a snadno ovladatelný moderní vůz. Důležité jsou i další praktické parametry: max. hmotnost taženého přívěsu 3,5 t, max. zatížení střechy 300 kg statické/168 kg dynamické, velký prostor pro posádku i náklad.
U předaných vozů se jedná o základní výbavový stupeň S doplněný o prvky důležité pro praktické využití v policejním nasazení. Čtyři vozidla jsou v černé barvě s menšími úpravami pro terén, zbytek v matné barvě NATO Green s offroad výbavou.
Speciální úpravy vozu:
› výstražné zvukové a rozhlasové zařízení
› naviják WARN a vyprošťovací příslušenství
› radiostanice PEGAS pro IZS
› záznamová kamera Garmin
› odolné potahy sedadel
› zatmavění zadních bočních oken a zadního okna
› mříž zavazadlového prostoru
› gumové ochrany interiéru a síťový program
› měnič napětí a přídavné zásuvky
› hasicí přístroj
› kladívko s řezákem na pásy
› zimní pneumatiky
› tažné zařízení
„MADE IN CZECHOSLOVAKIA“
Ne nepodstatným faktorem pro zavedení do výzbroje je původ automobilu. Vyrábí se v nejmodernější továrně ve slovenské Nitře, veškeré úpravy pak probíhají ve kompletně české společnosti Dajbych, případně jejích českých partnerů.
Dalšími benefity jsou rozsáhlá servisní síť, operabilita a v neposlední řadě nejvyšší ekologické a bezpečnostní standardy.
(tis)