Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila nový sedan Slavia. Vozidlo je určeno pro indický trh. Cílem Škodovky a mateřského koncernu Volkswagen je v Indii získat do roku 2025 pětiprocentní tržní podíl.
„Po úspěšném uvedení modelu Kushaq nyní vstupujeme s naším zcela novým sedanem do dalšího oblíbeného segmentu. Slavia je dokonale přizpůsobena potřebám našich zákazníků v Indii a je postavena s úrovní lokalizace až 95 %. Jsme přesvědčeni, že jak Kushaq, tak Slavia nám umožní plně využít potenciál tohoto slibného, rostoucího trhu,“ vysvětlil generální ředitel Škoda Thomas Schäfer.
Jméno Slavia má v historii Škodovky dlouholetou tradici.
Názvem kompaktního sedanu se Škoda Auto ohlíží zpět ke svým počátkům a k prvním jízdním kolům, která v roce 1896 v Mladé Boleslavi začali prodávat zakladatelé značky Václav Laurin a Václav Klement.
Zatímco SUV Kushaq přitahuje zákazníky svým drsnějším vzhledem, Slavia nabízí štíhlejší sportovní linie. Exteriér nového modelu Slavia se vyznačuje siluetou evokující kupé.
Sedan o délce 4 541 milimetrů sedí na podvozku s rozvorem 2 651 milimetrů a výška vozu je 1 487 milimetrů.
Šestiúhelníková maska chladiče nebo světlomety výrazně připomínají fabii. U základní verze předních světlometů jsou pro potkávací a dálková světla použita halogenová světla, denní svícení využívá LED technologii.
Koncové a brzdové světlo využívají již v základní verzi LED technologii. Originálním motivem Slavie jsou pak kulaté mlhovky.
Palubová deska vypadá skoro stejně jako ve fabii. Přístrojovka je vybavena volně stojícím displejem multimediálního systému s úhlopříčkou až 10″, výraznými kruhovými výdechy ventilace a nápisy Škoda po stranách obložení přístrojového štítu.
Slavia bude k dispozici se dvěma verzemi motorů a třemi převodovkami. Na výběr je buď tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW, nebo čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW.
Oba motory jsou standardně dodávány se šestistupňovou manuální převodovkou, tříválec může mít volitelně šestistupňový automat a čtyřválec lze spárovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Zavazadlový prostor nabízí udávaný objem 521 litrů.
Slavia, která je druhým sériově vyráběným modelem značky vzniklým v rámci projektu India 2.0., je stejně jako SUV Kushaq postavena na platformě MQB‑A0‑IN.
Ta je variantou modulární platformy MQB koncernu Volkswagen speciálně upravené společností Škoda Auto tak, aby splňovala požadavky indického trhu. Jak je u vozů s platformou MQB-A0 zvykem, hnaná jsou pouze přední kola.
Vývoj vozu probíhal jednak v Mladé Boleslavi, ale převážně v Technologickém centru v indické Púně, kde se také Slavia bude vyrábět.
V další fázi mají být vozy vyráběné v Indii vyváženy také do ostatních zemí. Uvažuje se třeba o Nepálu nebo Severní Americe.
Škoda Auto v rámci projektu India 2.0 převzala zodpovědnost za aktivity koncernu VW na tamním trhu a zajistila vývoj platformy MQB-A0-IN. V současné době existují zatím tři z plánovaných čtyř: SUV Škoda Kushaq a Volkswagen Taigun a sedan Škoda Slavia. Chybí tak už jen sedan od Volkswagenu. (pel)