Největší česká zdravotní pojišťovna VZP nakonec rozesílání brožury k prevenci onkologických nemocí, ve které se mimo jiné objevuje fotka premiéra Andreje Babiše (ANO), odloží až po volbách do sněmovny. Celkové náklady, včetně tisku a distribuce, které půjdou z veřejných peněz, nemají přesáhnout 15 milionů korun.
Informoval o tom server Seznam Zprávy.
Největší tuzemská zdravotní pojišťovna VZP chtěla rozesílat svým klientům brožuru, která je součástí kampaně prevence proti onkologickým onemocněním, už od čtvrtku.
Na jejím začátku a na konci jsou vyobrazeni jako bojovníci proti rakovině také premiér Andrej Babiš (ANO) nebo ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (ANO).
Právě kvůli fotkám politiků v předvolební době členové správní rady pojišťovny rozhodnutí, jak s brožurou naložit, i původně odložili. Příští jednání je naplánováno na konec září.
Navzdory tomu však Všeobecná zdravotní pojišťovna nakonec rozhodla, že se s distribucí brožury začne už ve čtvrtek. Později odpoledne však oznámila, že zvažuje odklad publikace až po volbách. Další den pak oznámila, že opravdu rozesílání odloží až po volbách do sněmovny.
„Právě ve chvíli, kdy se debata posunula do politické roviny, jsme se rozhodli termín rozeslání brožury odložit,“ oznámila mluvčí Viktorie Plívová v tiskové zprávě.
VZP, která je největší tuzemskou zdravotní pojišťovnou, by podle Plívové považovala za nešťastné, kdyby se diskuse o problematice onkologických onemocnění jakkoli politizovala.
Distribuce podle ní začne až po sněmovních volbách, které se uskuteční 8. a 9. října.
Koalice Pirátů a STAN oznámila, že se obrátí na soud s žádostí o vydání předběžného opatření, které propagační brožuru zakáže rozesílat.
Opozice, ale i poslanci vládního hnutí ANO rozesílání brožury s vyobrazením Babiše těsně před volbami zkritizovali.
Podle koalice Spolu (ODS, lidovci a TOP 09) jde o zneužití veřejných peněz v předvolební kampani hnutí ANO.
Opoziční strany navíc vyzvaly pojišťovnu, aby rozesílání publikace pozastavila.
Předseda vlády se ale brání, že se nejedná o součást předvolební kampaně.
Mluvčí pojišťovny Viktorie Plívová serveru SeznamZprávy řekla, že náklady na kampaň se budou pohybovat do 15 milionů korun. (pel)