Distanční výuka během koronavirové pandemie děti téměř nic nenaučila, ukázala mezinárodní studie. (Ilustrační foto)

Distanční výuka během koronavirové pandemie děti téměř nic nenaučila, ukázala mezinárodní studie. Nebyl žádný rozdíl mezi distanční výukou školáků a letními prázdninami, zjistili vědci. 

Podle této mezinárodní studie nebyla valná část distanční výuky efektivní a rozdíl ve vědomostech proti úplné absenci výuky o prázdninách nebyl žádný. K takovému výsledku dospěla analýza univerzit ve Frankfurtu a v Oslu, která vychází z třiceti podrobnějších výzkumů z celého světa.

Každý z výzkumů podrobně testoval dovednosti žáků a srovnával je s minulým obdobím.

Cílem studie bylo zjistit, jak se covid a dlouhá nepřítomnost dětí ve škole projevila na znalostech.

Závěr studie je přímo šokující. Znalosti žáků základních a středních škol se během pandemie změnily stejně, jako by žáci byli po celou dobu na letních prázdninách.

Jejich znalosti po absolvování distančbní výuky tak jsou stejné nebo horší, než před uzavřením škol kvůli covidu.

Veškeré snahy o distanční výuku na tom nic nezměnily.

V České republice výzkum neprobíhal. Efektivita distanční výuky v ČR je prozatím neznámá. (sfr)