Babišova vláda spustila několikrát odkládanou intenzivní kampaň na podporu očkování proti covidu-19 v Česku, jejímž hlavním mottem je začít „udělat pomyslnou tečku za koronavirem“. Cílem ministerstva zdravotnictví, které za kampaň zaplatilo 50 milionů korun, je naočkovat alespoň 70 procent populace.
Kampaň připravila iniciativa expertů a odborníků na komunikaci pod názvem Cesta ven.
Objeví se ve všech typech médií, přičemž polovina rozpočtu je vyhrazena na nákup reklamního času v televizích.
Hlavní motto „Udělejme tečku” bude mít v kampani různé podoby. V televizi a rádiích budou krátké spoty, kterých je celkem sedm. Každý je zaměřený na jiné publikum.
Pro tištěná a online média byly vytvořeny vizuální kampaně.
Známé osobnosti, odborníci nebo lékaři se budou snažit přesvědčit lidi, aby se neobávali vakcíny, která má pomoci ukončit epidemii. Zapojeni budou i „běžní“ lidé, kterým covid-19 nějak zasáhl do života.
Součástí kampaně je i informační web Ceskoockuje.cz.
Vláda a ministerstvo zdravotnictví původně slibovaly spuštění očkovací kampaně už na konci ledna, nejpozději však v polovině února. Nakonec k tomu však došlo až nyní.
Na kampani se podílí ministerstvo zdravotnictví a Úřad vlády. Ministerstvo má zajistit nákup mediálního podporu, což vyjde na zhruba 50 milionů korun. Kreativní část má na starost Úřad vlády.
Očkování v Česku odstartovalo 27. prosince loňského roku.
Do neděle 11. dubna bylo v České republice vyočkováno celkem 2 089 570 dávek vakcíny proti covidu-19.
Kompletně, tedy oběma potřebnými dávkami, bylo dosud naočkováno celkem 718 765 obyvatel. (pel)
Kompletně naočkována proti covidu byla v Česku na konci března téměř 4,8 % obyvatel
Odhaleno: Za nedostatek vakcín v ČR může i vláda. Šetřila a objednala jich méně
EU a Británie se znovu hádají o dodávky vakcín AstraZeneca. Hrozí tak další zbrzdění očkování
Evropská komise přiznala neschopnost zajistit dostatek vakcín pro členské státy