Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek (ČMAPM) v pondělí 8. března zahajuje dlouhodobou spolupráci s výrobcem šampaňského Veuve Clicquot, zaměřenou na podporu ženského podnikání. Francouzská firma pomáhá rozvíjet ženské podnikání po celém světě, a Česko není výjimkou. Součástí projektu s ČMAPM bude série setkání, která postupně představí výrazné české podnikatelky a manažerky a poslouží jako platforma pro vzájemnou podporu žen v byznysu.
První ze setkání proběhne při příležitosti Mezinárodního dne žen.
Setkání jsou podle prezidentky asociace Kateřiny Haring koncipována jako večeře s doprovodnou diskusí a networkingem.
„Důležitou součástí bude výměna nápadů a zkušeností, které ženy díky podnikání získávají. Usilujeme o to, aby se ženy co nejvíce navzájem inspirovaly, a to zejména v této složité době. A chceme také podpořit odvahu u těch, které zatím o podnikání jen uvažují,“ doplnila.
Značka Veuve Clicquot je podle Kateřiny Haring jedním ze světových symbolů ženského podnikání, protože za jejím úspěchem stojí právě výrazná žena.
„Při každém setkání se můžete těšit na zajímavého hosta, který bude sdílet svůj podnikatelský příběh. A díky ambasadorovi značky Veuve Clicquot vám přiblížíme zajímavosti, a ne zcela známé momenty z podnikání zakladatelky slavné značky, Barbe Nicole Ponsardin Clicquotové,“ uvedla Haring.
Madame Clicquotová se narodila ve francouzské Remeši a v roce 1798 se provdala za Phillipe Clicquota, majitele podniku na výrobu vína. Po smrti svého manžela převzala řízení podniku, ze kterého během dalších desetiletí vytvořila světoznámého a prosperujícího producenta šampaňského.
První setkání, večeře a diskuse proběhne kvůli bezpečnosti účastníků vzhledem k pandemii covid-19 online.
„Hosté však samozřejmě nebudou ochuzeni o jídlo ani ochutnávky šampaňského. Vše jim rozvezeme předem, aby si mohli sváteční večeři vychutnat, i když nemůžeme večeřet a hovořit tváří v tvář,“ vysvětlila Kateřina Haring.
Pondělního setkání, pořádaného symbolicky ve svátek žen, se zúčastní vedle ambasadora značky Clicquot také francouzský velvyslanec v České republice Alexis Dutertre. Podnikatelkou večera je Helena Neumannová, majitelka farmy Levandulové údolí, kde pěstuje levanduli v bio kvalitě.
Partnerem prvního setkání je výrobce francouzské přírodní kosmetiky L’Occitane en Provence. Francouzská firma prodává přírodní a organickou kosmetiku inspirovanou jižní Francií a provensálským tajemstvím krásy.
Za hlavní téma Mezinárodního dne žen roku 2021 považuje OSN téma „Ženy ve vedení: Rovná budoucnost ve světě COVID-19“. Základní myšlenkou je uznat mimořádné úsilí žen a dívek po celém světě při vytváření rovnější budoucnosti a zotavení z pandemie COVID-19.
Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek vznikla jako dobrovolné profesní sdružení v roce 1995. Za 25 let své existence pomohla tisícům podnikatelek v profesním vzdělávání a růstu prostřednictvím nabídky individuální podpory, kurzů, konferencí a projektových aktivit.
V České republice ČMAPM spolupracuje s podnikatelskými subjekty, ale také se státními organizacemi na úrovni státní správy i samosprávy. V zahraničí ČMAPM spolupracuje mimo jiné s Celosvětovou asociací podnikatelek a manažerek FCEM, v níž Kateřina Haring působí jako viceprezidentka pro oblast Evropy. (sfr)