Evženie Galová si založením firmy MEJVY na zakázkové vyšívání splnila dětský sen.
„Už od střední školy mi byla inspirací návrhářka Blanka Matragi. Vždycky jsem chtěla něco tvořit a dělat lidem radost,“ řekla Galová.
Úspěšnou mohelnickou podnikatelku v létě podpořila Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek ve své kampani CHOOSE WOMEN (Vyber ženu), jejímž prostřednictvím upozorňuje na inspirativní regionální byznysmenky.
„Dřív jsem pracovala jako finanční poradkyně. Jednoho dne jsme se s kolegou Martinem vraceli z pracovní schůzky. Byli jsme unavení a cestu jsme si zpestřovali tak, že mi kolega vyprávěl o svém podnikatelském záměru a já mu pak básnila o svém snu mít vyšívací firmu. Za měsíc přišel s tím, že to zkusíme spolu. Zjistili jsme si všechno potřebné a v červenci roku 2018 založili MEJVY s.r.o.,“ vypráví Galová o začátcích svého podnikání.
Sídlo společnosti MEJVY je v Mohelnici, ale provozovnu si Galová s obchodním partnerem našli v Moravské Nové Vsi.
„Je to nedaleko vinařské vísky Velké Bílovice, odkud pocházím a beru inspiraci,“ popisuje. V kraji firma nejvíce spolupracuje právě s místními vinařstvími, například s Vinařstvím Bauman nebo Vinařstvím Stnislav Mádl. „Co krásnějšího může být než vyšívat pro rodinná vinařství s dlouholetou tradicí,“ dodala Galová.
„Naši odběratelé jsou firmy se zakázkami od sta kusů výš, ale díky tradicím v okolí jsou to také hodně jednotlivci. Zájem mají třeba snoubenci, kteří chtějí vyšívané svatební šaty. Také vyšíváme kroje pro speciální příležitosti a hody, které jsou v každé dědině. V poslední době jsme samozřejmě šili a vyšívali i roušky, “ popsala zakázky Galová.
Věhlas firmy, která se specializuje na netradiční obor spojený s moravským kulturní dědictvím, přesáhla v posledním roce i hranice Česka.
„V zahraničí je o naše vyšívané zboží nově zájem na Slovensku a v Chorvatsku,“ doplnila Evženie Galová.
Poslední měsíce, které poznamenala pandemie covid-19, ve firmě pojali jako příležitost.
„Začali jsme šitím roušek pro spoluobčany v našich vesnicích. Na nic jiného v tu dobu vlastně ani čas nebyl a chtěli jsme taky přiložit ruku k dílu. K vyšívání jsme se vrátili asi po čtrnácti dnech a začali na roušky vyšívat loga a výšivky na přání zákazníků. O práci jsme nouzi neměli, jen termíny se posunuly,“ uvedla.
Nejtěžší na podnikání je podle Galové umění skloubit přání zákazníka s realizací a být v některých případech i schopen říct „bohužel, toto pro Vás udělat nemůžeme“.
„Pak nás naopak motivují přání, kdy zákazník neumí popsat svoji představu a dá nám prostor uplatnit naši fantazii. To je pro nás radost a hnací motor, kde děláme ze starého nové, a přesto zachováme tradičnost,“ doplnila.
„Do budoucna si přejeme, aby naše firma byla stabilní, prosperující, zdravá a neobvyklá a měla spokojené zákazníky a spokojené a loajální zaměstnance. Největším oceněním je pro nás zákazník, který se k nám rád vrací,“ uzavřela Galová. (pel)