Pražský magistrát přišel po uzavření části Smetanova nábřeží na další nápad, jak dostat auta z centra Prahy. Tamní provozovny by místo dodávek a náklaďáků mohla zásobovat nákladní elektrokola. Vyplývá to ze studie Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), kterou schválili pražští radní.
Upozornil na to server iDnes.cz.
„Funkční město potřebuje nejen kvalitní veřejná prostranství, ale i moderní systém zásobování. Díky studii city logistiky nyní máme šanci zásobování ve městě značně ovlivnit a zlepšit tak podmínky nejen pro obyvatele, ale i pro samotné zásobovací společnosti,“ uvedl Petr Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.
Plán je takový, že by se vytvořila tzv. mikrodepa. Do těch by se v noci dodávkami zavezlo zboží, které by ráno vyzvedli kurýři a rozvezli by je na dané adresy.
První zkušební mikrodepo by mělo vzniknout na parkovišti na Těšnově nebo u křižovatky U Bulhara.
K překladu by mohly sloužit také kontejnery, které by zásobovací firmy mohly umístit na městských pozemcích.
Město chce k zásobování více využívat i vodní dopravu.
Vzniknout by měly také proměnlivé jízdní pruhy. Ty by určitou část dne sloužily výhradně pro zásobování a v ostatních částech dne by byly vyhrazeny pro rezidenty. Vytvořena má být i mobilní aplikace umožňující rezervaci určitého místa na konkrétní čas.
Doporučení vycházející ze studie nyní budou rozpracovávat odbory Magistrátu hl. m. Prahy a příslušné městské organizace. (pel)