Firma JOB AIR Technic slavnostně otevřela nový hangár v Ostravě-Mošnově. Náměstek ministra průmyslu a obchodu Marian Piecha, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro investice Jaroslav Kania, majitel průmyslové skupiny CZECHOSLOVAK GROUP Michal Strnad a generální ředitel JOB AIR Technic Vladimír Stulančák slavnostně přestřihli pásku, aby symbolicky otevřeli nový opravárenský hangár společnosti.
Nová stavba za 380 milionů korun, která byla zkolaudovaná loni na podzim, navýší opravárenskou kapacitu letecké opravny sídlící na letišti v Ostravě-Mošnově o dva letouny typu Airbus A320, případně Boeing 737. Hangár umožní expanzi společnosti, jež plánuje během příštích dvou let přijmout více než sto vysoce kvalifikovaných pracovníků.
Vedle navýšení opravárenské kapacity je součástí nového hangáru prostorný sklad, kompozitní dílna a lakovna, v níž jsou k dispozici dva nové lakovací boxy a sušicí pece. V nových prostorách též našla místo interiérová dílna, kde probíhá oprava čalounění sedaček, koberců, tapet, případně linolea z interiéru letounů.
Do nového hangáru byly rovněž přesunuty kompletní datové systémy společnosti a k dispozici je též nové zázemí pro zaměstnance i zákazníky, a to jak šatny, tak kanceláře. Celkově tedy nová stavba výrazně vylepšila zázemí letecké opravny.
„Pocházím z regionu, mám proto velkou radost, že na ostravském letišti působí takto výjimečná firma, která dává dobře ohodnocenou práci vysoce kvalifikovaným pracovníkům. Díky společnostem, jako je JOB AIR Technic, se daří snižovat odliv talentovaných lidí z regionu, což je jedna z velkých bolestí Moravskoslezského kraje. Přeji proto společnosti JOB AIR Technic, ať se jí do budoucna daří a má dostatek zákazníků,“ řekl při příležitosti slavnostního přestřižení pásky Marian Piecha, náměstek ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka.
„Moravskoslezský kraj samozřejmě také vítá výstavbu moderního hangáru, už proto, že jím a aktivitami společnosti JOB AIR Technic znovu stoupá význam letiště Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově. To je také hlavní důvod, proč jsme jako kraj finančně podpořili výstavbu stojánky před novým hangárem v celkové výši 26 milionů Kč, která umožňuje manipulaci příjezd letadel k hangáru a manipulaci s nimi,“ doplnil Jaroslav Kania, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro investice.
Výstavba nového opravárenského hangáru trvala necelé dva roky. Stavební povolení získala společnost JOB AIR Technic v říjnu roku 2017, v únoru 2018 došlo k položení základního kamene a byla zahájena samotná stavba. V květnu 2018 byl zahájen návoz materiálu pro střechu, v říjnu se začaly stavět nosníky, o měsíc později vazníky střešní konstrukce.
Stavba byla dokončena na začátku podzimu minulého roku a v říjnu 2019 byla zkolaudována. Poslední listopadový bylo v novém hangáru přijato první letadlo do údržby. Zajímavostí nového hangáru je propracovaný protipožární systém za 27 milionů korun. V hangáru je osazeno celkem šest vodních děl s průtokem 6000 litrů vody za minutu.
„Je na místě poděkovat všem, kteří se na výstavbě hangáru podíleli. Konkrétně společnosti Hutní projekt Ostrava, jež byla autorem projektu hangáru, a společnosti DSC, která byla hlavním dodavatelem stavby. Hlavně ale patří dík průmyslové skupině CZECHOSLOVAK GROUP, jejíž jsme součástí a která nám dává potřebnou finanční stabilitu. Nyní máme splněny všechny podmínky k tomu, aby naše společnost mohla dále expandovat a využít příznivé situace na trhu,“ uvedl Vladimír Stulančák, generální ředitel JOB AIR Technic.
V letošním roce plánuje společnost otevřít novou linku na údržbu letadel, v roce 2021 pak další. Následně bude kapacita nového hangáru plně využita. Na otevření jedné linky je potřeba řádově 60 pracovníků různé kvalifikace jak do údržby, tak pro podporu činnosti linky.
Firma proto dlouhodobě poptává zkušené letecké mechaniky, zároveň si je díky vlastnímu školícímu středisku sama vychovává a spolupracuje též se školami, zejména s Vítkovickou střední průmyslovou školou a jejím oborem Letecký mechanik. Nedostatek zaměstnanců řeší JOB AIR Technic též jejich náborem v zahraničí.
Ostravské letecké opravny se soustřeďují zejména na těžkou údržbu letadel, konkrétně takzvané Redelivery a C-Checky. V roce 2019 měla společnost v údržbě celkem 105 letounů. 79 z nich bylo typu Boeing 737NG, zbylých 26 pak typu Airbus A320.
Významnou novinkou na přelomu let 2019 a 2020 byla podpora opravy křídla širokotrupého letounu Airbus A330, na jehož údržbu získal JOB AIR Technic oprávnění v roce 2017. Zmíněná zakázka byla první cennou referencí, jež dále zvyšuje diverzifikaci služeb společnosti. Zahájení údržby širokotrupých letounů, jež se rozměrově vejdou do původního hangáru společnosti, bylo právě otevření nového hangáru. (sfr)