Podnikatelé, na které se vztahuje povinnost elektronické evidence tržeb (EET), mohou od února požádat o výjimku. Zvláštní off-line režim evidence se týká malých podnikatelů, kteří nejsou plátci DPH, mají maximálně dva zaměstnance a roční obrat do 600 tisíc korun. Drobní živnostníci místo toho budou vystavovat zákazníkům papírové účtenky poskytnuté ministerstvem financí.
„Pro určitou skupinu podnikatelů bude zvláštní režim evidence tržeb vítaná úleva, protože jim odpadnou starosti s nákupem pokladny, tiskárny nebo zajištěním stálého internetového připojení. Evidenční povinnost k daním budou plnit v konvenční papírové podobě,“ uvedl Petr Linx z poradenské společnosti BDO.
V rámci zvláštního režimu nebude muset být podnikatel připojen k internetu a tržby v EET bude evidovat pomocí papírových účtenek, které dostane od finančního úřadu.
Každé čtvrtletí by měl zaslat informace o tržbách na finanční úřad a mít na provozovně vyvěšené oznámení o využívaní EET ve zvláštním režimu.
První vlna EET, která se týkala hotelů a restaurací, odstartovala začátkem prosince 2016. Druhá, která se týkala obchodníků, pak začala v březnu 2017.
Letos v květnu se EET rozšíří na zbývající obory, které jí dosud nepodléhaly. Spadat pod ni budou nově řemeslníci, advokáti, kadeřníci, účetní, lékaři nebo taxikáři.
Podle odhadů ministerstva financí by se do třetí a čtvrté vlny mělo zapojit zhruba 300 tisíc podnikatelů.
EET by podle předpokladů ministerstva měla letos do rozpočtu přinést 15,2 miliardy korun.
Podle dostupných informací je nyní do EET zapojeno 192 tisíc podnikatelů, kteří dosud zaevidovali 13 miliard účtenek. (pel)
V Polsku varovali obyvatele před pokladními účtenkami. V Česku vláda účtenky lidem nutí
Vláda přiznala nebezpečnost bisfenolu. Ten je obsažen v účtenkách, jež vláda podporuje