Praha 3 má nové logo. Základem jsou 3 červené čárky, což má podle vedení radnice prezentovat různé aktivity zapamatovatelným způsobem a s trochou nadsázky. Lidem ale připomíná lajny kokainu, čárky na hospodském účtu nebo logo Tří sester. Radnice za novou vizuální identitu včetně loga zaplatila 350 tisíc korun.
Autory vítězného návrhu jsou Jakub Vaněk a Barbora Micajová z Jakub Vaněk Studio.
V novém logu se snažili zobrazit, že Prahu 3 řada lidí vnímá jako místo setkávání, místo s unikátními sousedskými vztahy, které charakterizovaly typické pavlačové domy.
„Vytvořili jsme motiv založený na třech čárkách, na který je však možné dále navázat a používat jej v systému různých hlášek,“ vysvětlil Vaněk.
Slovo tři je v nich pak nahrazeno právě logem složeným ze tří čárek.
Podle starosty Jiřího Ptáčka (TOP 09) byly zajímavé i jiné návrhy, odborná porota nicméně vybrala jako vítězný tento, protože je jednoduchý, hravý a srozumitelný.
„Navíc ctí tradiční barvy Prahy 3 – tedy červenou, bílou a zelenou,“ uvedl Ptáček.
Podle něj by bylo největším úspěchem, pokud by novou vizuální podobu přijali místní obyvatelé a začali ji sami používat.
Radnice proto plánuje brzy začít nabízet samolepky, látkové tašky a další předměty se „třemi čárkami“.
Veřejnost však nový vizuál vnímá rozporuplně. Zatímco některým se líbí jednoduchost, druzí návrh bouřlivě kritizují.
Lidem vadí vysoká cena a strohý design. Logo navíc přirovnávají na sociálních sítích k lajnám kokainu, účtence z hospody nebo k logu kapely Tři sestry bez kosočtverce.
Jiní zase kritizovali nápad nové logo vůbec vybírat a navrhovali peníze spíše využít na potřebnější účely, jako je třeba školství. (pel)