Platební terminály v obchodech v Česku nezvládly předvánoční nápor a zkolabovaly. Platby tak trvaly dlouho, nebo byly úplně zamítnuty.

Platební terminály v obchodech v Česku nezvládly předvánoční nápor. Lidé měli hlavně během pátku při placení kartou problémy a platby byly často zamítány. Uvedli to jak zástupci bank, tak obchodníci. 

„Vážení zákazníci, řešíme usilovně technické problémy způsobené poskytovatelem platebních terminálů ČSOB, proto Vás prosíme o úhradu Vašeho nákupu v hotovosti,“ vyzývá podle portálu E15 řetězec drogérií DM.

Své zákazníky před problémy s platbami varoval také obchodní řetězec Lidl, který zákazníky prosí, aby „pro hladký průběh nákupu měli připravenou hotovost.“

Platby však selhávaly i v dalších obchodech. Problémy zaznamenal například také internetový obchod Mall.cz, lékárny Dr. Max nebo pobočky Zásilkovny.

Lidé si na pomalou autorizaci platby, nebo na úplné zamítnutí platby, stěžovali také na sociálních sítích.

„Dobrý den, v těchto dnech, kdy předvánoční nákupní horečka vrcholí a platební terminály musejí zvládat rekordní počty transakcí, se může stávat, že při bezkontaktním placení kartou nebo mobilem některé platební terminály reagují pomaleji, nebo se transakce nepodaří uskutečnit,“ reagovala ČSOB.

A problémy přiznala i Česká spořitelna.

Komerční banka zatím výraznější komplikace nezaznamenala.

V sobotu už lidé platili v obchodech kartou proti pátku méně, používali spíše v hotovost.

U zpracovatele karetních transakcí Global Payments sice klesl počet transakcí, ale průměrná platba vzrostla proti pátku o 14 procent na ze 707 na 805 korun za nákup. Proti běžnému období lidé utratili více než dvojnásobek. (pel)