Pražanům už lezou sdílené koloběžky na nervy. Neukáznění jezdci se neohroženě prohánějí po chodnících a navíc stroje po použití jen tak pohodí na ulici. Vedení Prahy 2 proto podá žalobu na provozovatele. (Foto: FB No-Lime_Prg)

Sdílené elektrické koloběžky vadí Pražanům. Prohánějící se jezdci totiž jízdou po chodnících ohrožují lidi. Po použití je navíc nechávají jen tak stát na veřejných místech nebo je jednoduše někam pohodí. Radnice Prahy 2 proto podá na provozovatele. společnost Lime, trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení.  

Vedení Prahy 2 požaduje po magistrátu, aby firmě vypověděl memorandum o pravidlech provozu koloběžek.

Spor radnice s provozovatelem trvá několik měsíců, Praha 2 na svém území zakázala jejich provoz.

Radnici vadí, že lidé na koloběžkách jezdí po chodníku a koloběžky pak odkládají na nevhodných místech.

Foto: FB No-Lime_Prg

Firma Lime na základě dohody s magistrátem rozdělila území Prahy na zelené a červené zóny. Do červených koloběžky nesmí a zablokují se.

Po firmě chce městská část také, aby předložila doklady o splnění technické způsobilosti a podmínkách provozu a vyjádření policie.

A regulaci sdílených koloběžek požaduje i Praha 1.

Občané Prahy si na neukázněnost uživatelů stěžují od spuštění provozu v loňském roce.

Po celém městě lidé registrují jezdce, kteří nedodržují pravidla silničního provozu. Koloběžka je totiž podle zákona brána jako jízdní kolo a jezdec by se tomu měl přizpůsobit.

Na sociálních sítích navíc byla spuštěna iniciativa No-Lime_Prg, kde lidé zveřejňují fotografie pohozených koloběžek nebo různě zaparkovaných, dokonce i v koších nebo na památkách.

Kromě firem Lime a Rekola v Praze fungují také carsharingové služby Car4way a Revolt. Od dubna na pražský trh vstoupila společnost Homeport, která nabízí sdílená elektrokola.

Foto: FB No-Lime_Prg

(pel)