DAKO-CZ představí na veletrhu TRAKO zelené řešení šetrné k životnímu prostředí.

Společnost DAKO-CZ se zúčastní veletrhu TRAKO v polském Gdaňsku. Na významném mezinárodním železničním veletrhu bude tradiční český výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla vystavovat novinky ze své produkce. Největší zájem návštěvníků by měl vzbudit GREEN CORNER, kde bude DAKO-CZ vystavovat své zelené řešení šetrné k životnímu prostředí, konkrétně elektromechanickou brzdovou jednotku, řídící jednotku iRB 05.1 a záložní zdroj DST-01. 

V polském Gdaňsku se od 23. do 27. září 2019 uskuteční veletrh TRAKO. Mezinárodní železniční veletrh patří mezi největší a nejprestižnější setkání železničního průmyslu v Polsku. Návštěvníci se seznámí s problematikou současného stavu v dopravních systémech a železniční infrastruktuře v Polsku, Evropě i po celém světě.

Veletrhu, který se koná jednou za dva roky, se zúčastní i třemošnická společnost DAKO-CZ, tradiční český výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla.

„Prezentaci na letošním ročníku veletrhu TRAKO jsme pojali stylově, v zeleném. Zákazníkům v našem GREEN CORNER ukážeme zelené řešení, které se skládá z elektromechanické brzdové jednotky, řídící jednotky iRB 05.1 a záložního zdroje DST-01, které je šetrné k životnímu prostředí,“ uvedla Dagmar Matúšová, generální ředitelka společnosti DAKO-CZ.

Šetrnost zvoleného řešení k životnímu prostředí spočívá v tom, že při poruše brzdového systému nebo havárii tramvaje nemůže dojít k úniku oleje, provozovatel tramvaje nemusí disponovat žádným olejovým hospodářstvím, tím odpadá povinnost evidence a likvidace nebezpečných odpadů.

Tímto systémem bude v tomto roce osazeno 50 vícečlánkových čtyřpodvozkových tramvají s označením Moderus GAMMA, společnosti Modertrans Poznaň.

„Od ledna do dubna příštího roku navíc budeme tyto brzdové systémy a komponenty, které propagujeme pod názvem GREEN SOLUTION (WE BRAKE GREEN), vyrábět i pro nové tramvaje s označením Moderus BETA MF. Celkem patnáct dvoupodvozkových moderních jednočlánkových tramvají společnosti Modertrans Poznaň bude nasazeno v katovické aglomeraci,“ doplnila Matúšová.

V oblasti tramvajové dopravy bude DAKO-CZ na veletrhu dále prezentovat ukázku nového provedení magnetické kolejnicové brzdy DAKO KB 1150, která je vyrobena pomocí nové technologie a vyniká vysokým poměrem výkon/cena a výkon/hmotnost.

Pneumatická řešení brzdových systémů budou zastoupena v oblasti osobní i nákladní dopravy.

Společnost na svém stánku předvede ukázku provedení kompaktní brzdové jednotky DAKO KKBB pro kotouč v kole, která se vyrábí v provedení s parkovací brzdou nebo v provedení jednoduchém bez parkovací brzdy. Je provozně a údržbově nenáročná. Návštěvníci mohou dále spatřit brzdový ventil DAKO MEMU pro vozy metra a EMU.

Z oblasti nákladní dopravy bude k vidění nová lehká kotoučová brzdová jednotka DAKO KBZ 10 pro nákladní vozy v provedení s ruční brzdou a se signalizátorem brzdění.

V současné době probíhá poslední část typových zkoušek a zároveň začíná výroba první sady, tj. osm jednotek pro prvního zákazníka.

Od prvního čtvrtletí roku 2020 zahájí DAKO-CZ sériovou výrobu tohoto typu brzdové jednotky. Zákazníkům ji bude dodávat ve variantě na kotouč šířky 110 a 170 mm.

„Speciálně pro gdaňský veletrh jsme s kolegy z technického úseku připravili sérii 3D modelů brzdových jednotek. Jsou připraveny v měřítku zhruba 1:3 až 1:4 a sloužit by měly hlavně kolegům z obchodního úseku jako fyzický vzorek při obchodních jednáních. Opomenout nemohu ani videoprezentaci naší společnosti, speciální edici dárkových předmětů či produktové katalogy,“ popsala Jana Kavalír, manažerka marketingu společnosti DAKO-CZ.

„V zasedací místnosti návštěvníci spatří vizualizaci společností DAKO-CZ. DAKO-CZ, a.s. v tuto chvíli vlastní jednu dceřinou společnost a jeden odštěpný závod,“ dodala.

(pel)