Pražský městský okruh by se kompletně mohl otevřít v roce 2031. Vedení Prahy nechalo přepracovat projekt na dostavbu městského okruhu od tunelu Blanka až po Štěrboholskou radiálu. Proti původnímu návrhu jsou prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z tunelů a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Přibudou rovněž nové trasy pro pěší, cyklostezky a parky.
„Jsem rád, že tato koalice pochopila, že žádný Godot nepřijde a že není na co čekat. Realita není nesmyslná a my jsme schopni v roce 2031 okruh zprovoznit a tunel otevřít,” uvedl architekt projektu a bývalý primátor Jana Kasl.
Významnou změnou proti původnímu plánu je prodloužení tunelů. Na zhruba desetikilometrovém úseku se protáhnou z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru. Kolik by měla dostavba stát, ale zatím vedení Prahy neví.
Projektanti museli ochránit Povltavskou stezku. Auta tady původně měla v jednom směru jezdit po povrchu, nově pojedou v obou směrech tunelem pod Bílou skálou. Na břehu vznikne rekreační oblast.
Pod zemí bude také Libeňská spojka, která povede z Libně na Vychovatelnu.
Zmenšením původních dálničních křižovatek nebude muset město vykupovat tolik pozemků, s kolika původní projekt počítal. Výjezdy z tunelů budou nově řešeny místo kruhovými objezdy křižovatkami se semafory, které umožní regulovat dopravu podle aktuální situace.
Silniční okruh kolem Prahy se staví od konce 70. let. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
Babiš slíbil nový úsek Pražského okruhu do roku 2024. Stavba bude stát přes 9 miliard korun
(pel)