Ostrava chystá regulaci reklamy. Tamní magistrát bude podnikatelům a provozovatelům podniků radit, jak má správně vypadat reklama. Reklamu v historickém jádru města dříve omezilo třeba Brno, chystá se na to i Praha.
Zprávu uvedl web ČT24.
„V připravovaném nařízení rady města je omezení, kdy polep výkladu by měl být maximálně v jedné třetině plochy,“ vysvětlil radní pro veřejný prostor a architekturu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz Lukáš Jansa (Piráti).
Regulace by se měla týkat nejen billboardů a reklamních tabulí, ale i samotných výloh obchodů. Odborníci míní, že by propagace měla být jednoduchá a neměla narušovat fasádu domu.
Reklama různých tvarů a barev podle architektů a urbanistů degraduje veřejné prostranství.
„Mnohdy se používají agresivní barvy a problémem je i zaplňování celých výloh, například velkoformátovou fotkou,“ uvedl grafický designér Jan Kulich pro ČT.
Vedení města se proto zaměří na jednotlivé provozovatele. Těm bude na magistrátu radit speciální odborník, jak má vypadat správná propagace.
Ostrava se nyní snaží s majiteli objektů nebo nájemníky domluvit, případně jim poradit.
Nařízení o regulaci reklamy by mělo být připraveno v průběhu září. V případě, že ho radnice schválí, začne platit od příštího roku.
Reklamu v historickém jádru města plánuje regulovat i Praha. Například na Staroměstském náměstí se radní chystají zakázat velké chodící plyšové medvědy, omezení by se však mělo týkat i reklamy různých obchodů a podniků.
(pel)