Ministerstvo financí uvolní letos na podporu účtenkové loterie třikrát více peněz než loni. Celkem půjde na propagaci 4,6 milionů korun. Důvodem finanční podpory je klesající zájem o hru.
Oproti loňskému roky, kdy se částka pohybovala na 1,6 milinech korun, půjde o téměř trojnásobné navýšení v rámci financování marketingových a PR aktivit. Většina peněz na marketing poputuje do rozhlasové kampaně. Ministerstvo zaplatilo 3,2 milionu korun za výrobu devíti reklamních spotů a jejich odvysílání v rádiích Kiss a Impuls.
„Účtenková loterie má potenciál zaujmout třetinu až polovinu domácností v Česku, a to za předpokladu odpovídající informační kampaně a inovací projektu,“ vyjádřil se k navýšení rozpočtu mluvčí ministerstva Zdeněk Vojtěch.
Počet hráčů má dlouhodobě klesající tendence, nyní se zastavil přibližně na 350 tisíc lidech měsíčně.
Ministerstvo financí pokládá projekt hry s účtenkami za úspěšný. Loterie Účtenkovka byla zavedena v návaznosti na elektronickou evidenci tržeb a jejím hlavním cílem bylo motivovat zákazníky, aby od obchodníků vyžadovali účtenky.
„Množství pravidelných hráčů pohodlně garantuje naplnění cílů tohoto projektu – tedy aby významné části spotřebitelů nebylo lhostejné, zda účtenku dostane, či nikoliv,“ řekl Vojtěch.
Tento pocit nesdílí poslanec Jakub Michálek, který na sociálních sítích okomentoval propojení radia Impuls s holdingem Agrofert.
„Takže peníze státu za inzerci končí u oligarchovy firmy. Asi na každém úřadu sedí rozpočtář, který směřuje peněžní toky do holdingu,“ napsal Michálek.
Podle Ministerstva financí je ale celý proces v pořádku.
„Všechny mediální kampaně se soutěží v rámci výběrových řízení, přičemž hlavním kritériem je cena,“ oponoval mluvčí Vojtěch.
(sle)