V loňském roce zavřelo na venkově přes 500 obchodů.

Malé obchody dál mizí z českých vesnic. V roce 2019 v Česku zavřelo přes 500 venkovských prodejen. Důvodem je podle údajů Asociace českého tradičního obchodu nejčastěji konkurence velkých obchodů ve městech a to, že ve vesnicích není tak velká kupní síla. 

Informovala o tom Česká televize.

V roce 2017, kdy byla zavedena elektronická evidence tržeb (EET), dokonce zaniklo dvojnásobně více prodejen než obvykle, a to 1082.

Nejčastěji končí nezávislí provozovatelé, někdy ale provoz musí ukončit i podnikatelé zapojení do některé z maloobchodních sítí.

Podle údajů Asociace českého tradičního obchodu venkovských prodejen rychle ubývá, protože jejich provoz je ztrátový a majitelé to dále neutáhnou.

„Konkurence má velký vliv. Pokud se otevře, řekněme do dvaceti kilometrů nějaký hypermarket, tak ty prodejny jdou velmi rychle do ztráty a brzy zaniknou,“ uvedl předseda Asociace českého tradičního obchodu Zdeněk Juračka.

Stát se proto chystá zadotovat výstavbu či rekonstrukci prodejen na vesnici. Na vybudování, rekonstrukci nebo modernizaci prostor je vyčleněno 20 milionů korun. Podle starostů obcí a Asociace českého tradičního obchodu se tak ale problém se zanikáním obchodů v malých obcích nevyřeší.

Stát zadotuje 20 miliony Kč venkovské obchody. Ničemu to nepomůže, říkají starostové

(pel)