Krachující Česká pošta čelí dalšímu tlaku. V ČR startuje nová doručovací služba, kterou spustí logistická firma Zásilkovna. Balíky už nebude doručovat do výdejních míst, ale také přímo lidem domů, a to jen pomocí mobilní aplikace. Navíc lidé pomocí služby jednoduše budou moci i zásilku odeslat. Odpadne tak dlouhé čekání na poště.
Zásilkovna tak bude konkurovat České poště a dalším kurýrním službám.
Nová služba nazvaná Mezi námi bude využívat síť podacích a výdejních míst Zásilkovny.
Lidé budou moci službu ovládat pomocí mobilní aplikace. Cena doručení balíčku startuje na 65 korunách.
Při odesílání konkrétní zásilky vyplní údaje o adresátovi, vybere cílové výdejní místo, zvolí dodatečné služby, například dobírku, a zaplatí platební kartou online.
„Zásilka je tímto zaevidována v systému a zákazníkovi se zobrazí identifikační heslo zásilky. Pak už jen stačí zabalit, donést na libovolné podací místo a sdělit obsluze identifikační heslo. Obsluha nalepí na zásilku štítek a od zákazníka si ji převezme,“ uvedli zástupci firmy.
Ve druhé vlně bude firma doručovat zásilky až do domu k adresátovi.
V současné době Zásilkovna nedoručuje balíčky až na konečnou adresu, ale do tzv. výdejních míst. Těch už má v Česku přes 1 800. Do těchto výdejních míst si pak mohou lidé chodit pro objednané balíčky z e-shopů. Nově je odtud ale budou moci i odesílat.
Firma letos plánuje takto doručit okolo 1 milionu zásilek.
Státní Česká pošta přitom i letos krachuje. Ministerstvo financí proto půjčí podniku 800 milionů korun, jinak hrozí, že by už v květnu neměl peníze na běžný provoz.
V rámci úspor se pošta navíc letos chystá propustit 15 % zaměstnanců v manažerských a administrativních pozicích. Chce tak ušetřit 120 milionů korun ročně. Zároveň však podnik navýšil od dubna zaměstnancům platy o 10 %.
(pel)