Obchodníci v Česku hlásí z posledního předvánočního víkendu rekordní tržby. Ty meziročně narostly o desítky procent. Lidé nakupovali především potraviny, ale i dárky na poslední chvíli.
Vyplynulo to z informací obchodníků.
Strmý nárůst prodejů registruje od pátku například Tesco. Podle mluvčího lidé nakupovali potraviny, ovoce a alkohol.
Zákazníci sháněli ještě dárky na poslední chvíli, kosmetické balíčky, dekorace a domácí potřeby
V největším internetovém obchodě Alza.cz byly nejprodávanější sportovní náramky, herní konzole, parfémy nebo mobilní telefony. Za deset dní do 19. prosince vykázal obchod obrat dvě miliardy Kč.
Meziročně o více než 40 procent se tržby zvýšily v e-shopu Datartu. Kamenné prodejny pak zaznamenaly růst návštěvnosti o desítky procent. Zákazníci nejvíce nakupovali mobily, sluchátka, kávovary na kapsle a dárkové karty.
Rekordní tržby zaznamenalo i nákupní centrum se značkovým oblečením Freeport Fashion Outlet, kde byly útraty lidí oproti loňskému roku větší přibližně o 10 procent.
Téměř třetina Čechů (29 procent) podle průzkumu Raiffeisenbank před Vánoci využívá k nákupu potravin slevy spojené s členstvím ve věrnostním klubu.
Velmi oblíbené je také oblečení a hobby markety.
Potraviny navíc tvoří skoro polovinu všech transakcí, které jsou s těmito kluby spojeny.
(pel)