Taytum a Oakley, dvouletá dvojčata manželů Fisherových, sleduje na Instagramu 2,2 milionů uživatelů. Díky tomu se dvojčata stala osobnostmi s velkým vlivem, která si za jednu fotku na Instagramu mohou říci, samozřejmě prostřednictvím rodičů, o částku přes deset tisíc dolarů (226 tisíc Kč).
Svou popularitu už využila v reklamách, krátké roli ve filmu a jsou hlavními hvězdami kanálu na YouTube, který má 2,7 milionu diváků.
Jejich rodiče, Madison a Kyler Fisherovi, jsou oba herci, kteří neuspěli s pokusem o vlastní podnikání a krátce po narození dvojčat byli prakticky bez peněz. Tento pohádkový příběh, jak chudáci závratně zbohatli, je možný jenom v dnešní době sociálních médií.
V okamžiku kdy se někdo stane na Instagramu známou osobností, která má dostatečný počet známých, kteří sledují jeho počínání, stává se v očích komerčních společností tím, kdo dokáže ovlivnit preference spotřebitelů. Celý marketingový byznys spojený s ovlivňováním zákaznických preferencí přes jimi sledované postavy by měl mít za dva roky obrat 5 až 10 miliard dolarů (226 miliard Kč).
Instagram se svou bezmála miliardou účtů je obzvlášť vhodnou platformou, protože podle odhadů asi jedna polovina jeho uživatelů našla nový produkt, který si chtěla koupit, poprvé právě na Instagramu.
Největšími hvězdami Instagramu jsou ale dvojčata Mila a Emma Stuafferovi, jež nyní sleduje 4,1 milionu lidí.
Raketový růst obliby malých roztomilých dětí jako nositelů marketingových sdělení je právě charakteristikou současné doby. Mnoho dětských hvězd začínalo v reklamě nebo zkoušelo prorazit na přes YouTube a až později je jejich rodiče přesunuly na Instagram.
Cenové relace jsou přibližně následující – pokud dítě na Instagramu sleduje kolem pěti set tisíc lidí, mohou jeho rodiče chtít za fotku, kde bude propagovat nějakou hračku nebo oblečení, asi 5000 dolarů (113 tisíc Kč). Což je velmi slušná suma, která se násobí v případě větších reklamních kampaní.
Taytum and Oakley se svými 2,2 miliony sledujících si v současné době účtují za jeden post 15 až 25 tisíc dolarů. Nicméně Fisherovi říkají, že komerční potenciál jejich dvojčat je zatím využit jen z části, protože jsou příliš malá na to, aby pochopila instrukce, co mají dělat.
Jak trochu povyrostou a dokáží zopakovat, co po nich rodiče chtějí, budou pravděpodobně vydělávat ještě více.
A k příjmům z propagace výrobků na Instagramu se pak přičítají příjmy z klasických reklam, TV seriálů a dětského modelingu. Jakmile se jednou dvojčata stala díky Instagramu celonárodně známými, nabídky z klasických oborů reklamy se jen hrnuly.
Dvojčata samozřejmě o tom, že jsou slavná, nevědí. Jejich profil je ovládán jejich rodiči, kteří jsou odhodláni jim jejich slávu utajit co nejdéle. Celkem logicky argumentují tím, že vědomí popularity by mohlo mít negativní vliv na jejich výchovu.
Na druhou stranu jsou ale Fisherovi připraveni využít všechny komerční příležitosti, které se nabízejí. Čekají třetí dítě, které už má na Instagramu 46 tisíc sledujících a to se ještě ani nenarodilo… (mar)