Stát chce zakázat slevové letáky, které využívají k reklamě supermarkety. V Česku se jich roznesou ročně až čtyři miliardy. Podle ministra zemědělství Miroslava Tomana by konec letáků odlehčil životnímu prostředí.
Většinu potravin nakupuje ve slevách zhruba polovina obyvatel, ukázal říjnový průzkum Trendy Česka pro Českou televizi. A právě letáky představují základní nástroj umožňující lidem porovnávat ceny, za které jednotlivé obchodní řetězce zboží nabízejí.
Vůbec poprvé se o zákazu v nedělních Otázkách Václava Moravce zmínil ministr zemědělství Miroslav Toman (za ČSSD). Podle něj by konec letáků odlehčil životnímu prostředí a ušetřil jen za tisk zhruba 1,5 miliardy korun.
Obchodní řetězce se k tomuto tématu vyjadřovaly v tisku negativně. Možnost zákazu komentoval například Lidl; podle něj by zrušení letáků znamenalo pro zákazníky jednoznačně zhoršení informačního servisu z jejich strany. (jaz)