Karlovarské minerální vody (KMV) koupily českou firmu PepsiCo. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Už dříve povolily nákup také úřady na Slovensku a v Maďarsku.
Skupina KMV se uvedenou akvizicí rozroste o tři firmy ve třech zemích s přibližně 900 zaměstnanci, dvěma výrobními závody a celkovým ročním obratem cca 4,2 mld. Kč. Cenu nákupu firma nesdělila. Česká PepsiCo se loni po dvou letech ve ztrátě dostala do zisku 654 tisíc korun. Tržby vzrostly meziročně o zhruba 350 milionů na 2,75 miliardy korun.
Podle firmy se tak KMV stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.
V České republice je skupina KMV číslo jedna v segmentu přírodních a ochucených balených vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách.
V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod prostřednictvím společnosti Szentkirályi – Kékkúti Mineral Water Kft. Na Slovensku drží skupina KMV pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod.
Nápojové portfolio KMV se s nákupem PepsiCo se rozšíří o značky Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Rockstar, džusy a nápoje Toma, pramenitou vodu Toma a limonády Slice. Zároveň převezme i distribuci bramborových lupínků značky Lay´s a Cheetos.
Karlovarské minerální vody vlastní italská rodina Pasquale. V Česku vyrábí vedle minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty vyváží do 20 zemí. V Česku mají 7 závodů z celkových 11. Pracuje pro ně 2400 zaměstnanců a mají obrat kolem 12,5 miliardy korun. (jaz)