Podle průzkumů volebních preferencí má hnutí ANO v Brně dobrou šanci obhájit post primátora. Přitom ANO v kampani pouze recykluje vágní marketingová hesla. Z „ANO bude líp“ z voleb roku 2014 se letos stalo „Petr dotáhne Brno daleko“ a „Brno řešíme přímo a hned“.

Nicneříkající a hlavně nic neslibující průpovídky musely svým tvůrcům zabrat méně času, než retušování vrásčitého obličeje současného primátora Petra Vokřála.

Otázka je přitom jednoduchá: kam primátor Petr Vokřál dotáhl Brno za čtyři roky ve své funkci?

Odpověď je více než tristní. Rozkopané město, kde po původních trasách jezdí jenom 3 linky z jedenácti, na šedesát rozkopaných silnic, ulic a chodníků.

Chaos vládne všude, protože magistrátnímu odboru dopravy už rok chybí vedoucí. Město je pro auta prakticky neprůjezdné a centrum se stalo pro chodce překážkovou drahou přes výkopy.


Brněnské dopravní značení, 2018 (zdroj: Facebook).


K dovršení chaosu v dopravě zavedl magistrát nový systém parkování se třemi různými barevnými zónami a systémem půjčování parkovacích míst rezidenty návštěvám. Zmatenost systému je pro návštěvníka města dokonalá.

Pokud není ochoten strávit pár hodin studiem trojbarevného systému s jeho výjimkami, nezbývá mu než jet MHD, kde si ale musí nastudovat četné výluky. Anebo taxíkem, kde si aspoň může s řidičem svorně zanadávat na neschopnost a amatérismus vedení města…

Neuvěřitelný schodek

Nic není zadarmo, ani katastrofální zmatek v dopravě. Hnutí ANO v čele s Petrem Vokřálem prosadilo v Brně na rok 2018 rozpočet města s neuvěřitelným schodkem 24 % (2,8 miliardy korun) nad celkové příjmy města.

Nicméně primátor Vokřál je se svým působením ve funkci spokojený a na billboardech slibuje, že Brno dotáhne daleko. Jak by ne, když je podle zjištění Práva akcionářem společnosti Bigboard, která si zase plochy pro reklamní billboardy pronajímá od města…

Kruh se tak uzavírá.

Funkce za dar

Ve verbálně protikorupčním hnutím ANO se Petr Vokřál v roce 2014 prosadil díky svému daru 1 milionu Kč. S nynějším „číslem 3“ kandidátky ANO dal Vokřál tehdy nejvíce, a tak si fakticky zakoupil funkci.

Podle zjištění reportérů Seznamu bylo takové zakupování pozic na brněnské kandidátní listině běžné. Přehled hospodaření brněnského ANO v roce 2014 označil vlastní kontrolor hnutí za „naprostý šrot“.

Primátor Vokřál sice připustil drobné nedostatky v hektické době roku 2014, ale nyní už je prý hnutí ANO v Brně konsolidované.

O tom není pochyb, vždyť nepohodlný kontrolor už hnutí ANO opustil. Konsolidace se tak mohla projevit nezakrytým zvýhodňováním sponzorů ANO (viz. reportáž ZDE).

Vokřál staví hyperloop 

Ale pro současného brněnského primátora není nic nemožné. Město si ve svém rozpočtu vyčlenilo 2,6 mil. Kč na studii proveditelnosti projektu hyperloop, který má spojit Brno a Bratislavu.

Známá idea Elona Muska na dopravní kapsle, které se budou ve vakuovém tubusu pohybovat rychlostí zvuku, je původně koncipována jako prostředek sloužící pro spojení městských aglomerací Los Angeles a San Franciska. Obě megapole jsou od sebe vzdáleny 650 km, což je 7 hodin jízdy autem nebo 1,5 hodina letu tryskáčem…

Dle plánů Elona Muska (aktuální stav zde: První hyperloop je na světě. Kapsle pro přepravu lidí se bude prohánět rychlostí až 1200 km/h) by se doba jízdy mezi jmenovanými americkými městy zkrátila hyperloopem na tři čtvrtě hodiny.

Takže primátor Vokřál, který není schopen zorganizovat ani rychlou opravu křižovatky, dospěl k názoru, že přesně hyperloop je to, co dnes Brnu chybí…

Zatímco autem dnes jízda z Brna do Bratislavy trvá zhruba 1 hodinu, hypotetickým „supertubusem primátora Vokřála“ by to trvalo pouhých 15 minut.

Jenže! Cesta na hyperloopovské nádraží (které by asi nebylo v centru Brna) by zabrala desítky minut (možná i hodinu…), takže by cesta autem nakonec vyšla nastejno či dokonce rychleji, než uvažovaný „Vokřálův hyperloop“.

Tak či tak, proklamativní „hyperloopovské“ megaplány vytvářejí dojem, že má primátor Vokřál moderní vizi, se kterou může dotáhnout Brno skutečně daleko.

Ale kam to bude? Asi tam, kde ukazuje italsko-český slovník po zadání hesla „ANO“ (viz např. zde).