Ministr dopravy Dan Ťok při kontrole mostu u Karlových Varů (foto: JV Press)

Most v Doubí u Karlových Varů, který se od dubna rekonstruoval, musí nakonec k zemi. Je totiž v mnohem horším stavu, než se čekalo. Nyní bude stržen a nahrazen novým, uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Podle primátora Karlových Varů musel někdo zásadně pochybit.

Doubský most, který je hlavní spojnicí přes řeku Ohři mezi dálnicí D6 a silnicí na Plzeň, je od letošního dubna kvůli rekonstrukci uzavřen. Uzavírka, která způsobuje značné dopravní komplikace, měla skončit v listopadu.

Ťok uvedl, že podrobná kontrola po odkrytí mostovky nyní zjistila, že nosné prvky mostu ze 60. let jsou zrezivělé. Most proto nemůže být opraven, jak plynulo z původní diagnostiky.

Podle primátora Karlových Varů Petra Kulhánka (KOA) jde o nepochopitelný krok a někdo zásadně pochybil.

„Připravit rekonstrukci zásadní dopravní spojnice v 21. století tak, že po čtyřech měsících uzavírky přijdu na to, že je most třeba snést a postavit nový, je z mého pohledu naprosto neomluvitelné a někdo v celém procesu zcela zásadně pochybil,” zlobil se kvůli rozhodnutí ministra karlovarský primátor.

„Výsledkem bude o rok déle trvající komplikovaná situace v dopravě v této části města a s ní související poškozování komunikací a životního prostředí na dlouhých objízdných trasách,” dodal Kulhánek.

Podle Kulhánka je ještě vážnějším problémem nemožnost rekonstrukce Dvorského mostu, která je připravená na rok 2019. Dvorský most nyní slouží jako alternativa k Doubskému, zároveň však stav jeho konstrukce potřebuje urgentní rekonstrukci. Ta měla začít právě v návaznosti na dokončení mostu Doubského.

Kulhánek chce vědět, kdo je za pochybení zodpovědný. Požaduje také zajištění průchodu chodců přes Doubský most do doby, než bude snesen, a následné vybudování lávky pro průchod lidí během rekonstrukce.

Na stav mostů se úřady více zaměřily poté, co se v polovině srpna zřítil dálniční most v italském Janově. (jaz)