Divize MAS Automation společnosti Kovosvit MAS dodala firmě JULI Motorenwerk plně automatizovanou výrobní linku, která zajišťuje výrobu rotorů. Cena zakázky se pohybuje v řádu desítek milionů korun.
Jde již o druhou dodávku automatizace této dceřiné firmě německé společnosti Jungheinrich am Linde. Plně automatizovaná linka dokáže vyrobit nový rotor každých 70 vteřin a jsou v ní integrované všechny výrobní procesy: od montáže přes obrábění, měření, povrchovou úpravu až po vyvažování. Pracoviště si, ještě před instalací u zákazníka, mohli prohlédnout návštěvníci Kovosvitu MAS v rámci dubnových Zákaznických dnů.
„Velmi si vážíme toho, že se na nás firma JULI Motorenwerk obrátila již s druhou zakázkou na automatizaci. První linku jsme jim dodali před dvěma lety. Zákazník s ní byl spokojený, takže si objednal novou, podstatně složitější,“ řekl František Pivec, který divizi MAS Automation řídí, o zakázce v řádu desítek milionů korun, a upřesnil:
„První linka neobsahovala vyvažování, povrchovou úpravu a kamerové systémy. U této nově instalované je zásadní posun směrem k Průmyslu 4.0. Teď stačí, aby operátor zavezl paletu. Linka si díky kamerovým systémům dokáže identifikovat polotovary a sama je zaváží dál.“
Automatizovaná výrobní linka dodaná do společnosti JULI Motorenwerk sestává ze soustruhu SP 280 z produkce Kovosvitu MAS, dvou lisů, měřícího zařízení zkonstruovaného divizí MAS Automation, lakovacího a vyvažovacího zařízení. Linku obsluhují tři roboti ABB. Firmě JULI Motorenwerk ušetří práci čtyř operátorů, dnes k její obsluze stačí jeden, který naváží palety s polotovary a odváží kompletní rotory. Tato práce ho ale nezaměstná na celou pracovní dobu a může se věnovat i jiným činnostem. Produktivitu práce zvýší linka zhruba o třetinu, a to zejména odstraněním neproduktivních časů.
„Ve srovnání s nedávnou zakázkou pro společnost JK nástroje, kde jsme do linky integrovali šest obráběcích strojů, je výrobní linka pro JULI Motorenwerk ještě o úroveň výš. V této lince je také šest strojů, ale každý dělá něco jiného. O to bylo složitější je integrovat, aby byly taktově vyladěné. Takto složité automatizace můžeme navrhovat díky našemu software MADAM,“ řekl Pivec.
Divizi MAS Automation ještě letos čeká například dodávka robotizace do společnosti Labara. O služby divize je na trhu velký zájem. „Kapacity máme naplněné do února 2019. Na letošní rok jsme měli naplánovaný obrat 50 milionů a již nyní nám do jeho splnění chybí podepsat kontrakt na dva miliony korun,“ dodal Pivec.
Divize MAS Automation roste a poptávek z trhu je stále více. Aktuálně proto probíhá zaškolování nového obchodníka, na trhu práce shání František Pivec do týmu konstruktéry a programátory na robotizaci a databáze, který bude schopný pracovat v softwaru MADAM.
„Situace na trhu práce nás brzdí, přesto chceme v příštím roce pokračovat v uměřeném růstu. Představa je, že dojde nárůstu tržeb o dalších zhruba 50 procent,“ doplnil Pivec.
Mezi referenční klienty divize MAS Automation patří kromě JULI Motorenwerk například Bosch Diesel, JK nástroje či polská společnost Magneti Marelli.