Lidem, kteří si objednali vánoční dárky přes internet, hrozí, že budou mít Vánoce bez nadílky. Česká pošta je totiž zahlcená a nestíhá doručovat zásilky. Na objednaný balík čekají někteří lidé i 2 týdny.
Množství přepravených balíků doručovatelskými firmami se v prosinci 2017 proti běžnému období zvýšilo až o 120 procent. Doručování zásilek z e-shopů v nejvytíženějším nákupním období roku před Vánocemi však nabírá zpoždění.
Česká pošta nestíhá zakázky odbavovat. Některým lidem proto zboží již druhým týdnem nedorazilo.
„Vzhledem ke zvýšenému počtu přepravovaných zásilek tedy může docházet i k prodloužení jejich dodací doby. Česká pošta však dělá vše pro to, aby byla co nejkratší. Ať už přijímáním brigádníků či vzájemnými výpomocemi zaměstnanců napříč celým podnikem,“ řekl Ivo Vysoudil z tiskového oddělení České pošty.
Zatímco objem podaných listovních zásilek meziročně klesá, trend na balíkovém trhu je zcela opačný vzhledem k rostoucímu trendu nákupů přes internet. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci se tržby v e-shopech za posledních pět let zdvojnásobily a za celý letošní rok by měly dosáhnout 115 miliard korun.
Už teď je jasné, že objem doručených zásilek překoná loňský rok, kdy pošta v největší špičce 19. prosince odbavila 328 700 balíků. Letos tento výsledek překonala o 13 tisíc kusů již 20. listopadu. V běžném dni, například v květnu, doručuje denně kolem 152 tisíc balíků.
Přes problémy, které Česká pošta v současné době má, slíbil její ředitel Martin Elkán na svém twitterovém účtu, že zásilky podané do 19. prosince stihne podnik do Štědrého dne doručit.
(pel)