Sexistické plakáty s polonahými ženami v Německu zmizí.

Lascivní krásky na billboardech mají smůlu. Berlín chce zakázat sexistické plakáty s polonahými krasavicemi leštícími kapoty automobilů nebo lízající zmrzlinu. Nové nařízení se bude týkat i mužů svlečených do půl těla s vypracovanými břišními svaly. Zprávu uvedly Novinky.cz. 

Dohodu o tom, že sexistické reklamy zmizí, uzavřely po zemských volbách loni v září tři strany současné vlády – sociální demokracie (SPD), Zelení a Levice. Nyní chce především Levice, aby z veřejného prostoru taková zobrazení zmizela úplně.

„Taková reklama obsahuje fyzické či psychické zneužívání nebo útlak páchaný muži na ženách. Zobrazuje ženu krásnou, ale současně hloupou, hysterickou, šílenou, naivní, bezdůvodně se smějící nebo totálně pod vlivem,“ píše se v seznamu vypracovaném odnoží z obvodu Charlottenburg-Wilmersdorf.

Zákaz by měl rovněž postihnout reklamy zachycující oblečené muže a vedle nich spoře oděné ženy. Místo nebude ani pro ženy zachycené v tísni, vychovávající děti, při domácích pracích prováděných s velkou radostí, závislé a svádějící.

„Podobná znázornění mohou budit dojem, že obě pohlaví si nejsou rovna. Ženské tělo už nesmí být nadále prezentováno jako objekt, zboží či produkt,“ zdůraznil Niklas Schenker, šéf poslanecké frakce Levice na radnici v Charlottenburgu-Wilmersdofu.

Takové vidění reklamy se však nezamlouvá opozičním konzervativním křesťanským demokratům (CDU) a liberálům z FDP.

„Politici nemají právo zasahovat do volného trhu. Navíc případné výstřelky střeží reklamní rada,“ prohlásila Maya Glücková.

(pel)