Zmodernizovaná Avia Euro 6 by se měla začít vyrábět ještě letos na podzim. Automobilka představila na stavebním veletrhu CTT Moskva verzi AVIA Euro 5. Jedná se o „předskokana“ k chystanému novému vozidlu AVIA Euro 6 v České republice.
V Moskvě Avia vystavuje model 4×2 plnící emisní normu Euro 5. Podle informací z automobilky jde o předehru k chystanému představení nového vozidla Euro 6 v České republice.
Zahájení sériové výroby vozidla Euro 6 i vozidel v dalších emisních třídách se plánuje na podzim letošního roku. Nový vlastník, kterým je holding Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Jaroslava Strnada, se rozhodl výrobu přestěhovat do průmyslové zóny v Přelouči a letňanský areál hodlá prodat.
Avia od ukončení výroby v roce 2013 nadále zajišťovala pro své zákazníky dodávky náhradních dílů i servisní služby. Produkci vozidel však bývalý vlastník převedl do Indie. Od té doby v letňanském závodě výroba jako taková neprobíhala. Výrobní linka se nyní stěhuje do Přelouče, kde pod vedením nového vlastníka Czechoslovak Group bude výroba nových vozů běžet.
Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizovaná Avia podle Autorevue.cz jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.
Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem. Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné.
Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins o objemu 4,46 litru a výkonu 207 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Celková hmotnost vozidla je 11 990 kg.
Avia bude nabízet širokou paletu verzí vozů s různou nosností a délkou, v nabídce nemá chybět dvoukabina nebo pohon všech kol. Samozřejmostí bude možnost instalovat na vozy různé nástavby podle přání zákazníků.
(pel)