Telekomunikační společnost Vodafone dostala ve Velké Británii rekordní pokutu 140 milionů korun za vážné porušení pravidel ochrany spotřebitelů. Operátor nepřipsal kredit více než 10 tisícům zákazníků a údajně nevyřizoval všechny stížnosti zákazníků spravedlivě.
Podle Britského úřadu pro regulaci telekomunikačního trhu Ofcom Vodafone uvedl v omyl část zákazníků s předplacenou kartou při vybírání poplatků za dobití kreditu. Společnost rovněž porušila pravidla při vyřizování stížností zákazníků.
„Selhání Vodafonu bylo vážné a nepřijatelné a pokuta posílá jasné varování všem telekomunikačním společnostem,” uvedla ředitelka Ofcom Lindsey Fussellová.
„Telefonní služby jsou důležitou součástí života lidí a očekáváme, že se všemi zákazníky se bude zacházet spravedlivě a v dobré víře,” dodala.
Úřad při vyšetřování zjistil, že Vodafone nepřipsal téměř 10 a půl tisícům zákazníků kredit na mobilní telefon. Zákazníci za dobu 17 měsíců přišli celkem o zhruba 4 a půl miliónu korun.
Problémy souvisely se zavedením nového fakturačního systému a Vodafone nebyl schopen dostatečně rychle zareagovat, aby problém vyřešil, uvedl regulátor.
Druhé pochybení Vodafonu se týkalo jeho zaměstnanců zákaznických služeb a špatného procesu při řešení stížností, z nichž některé nebyly řešeny spravedlivě a včas.
Vodafone se za své chování omluvil a uvedl, že je odhodlán dát vše do pořádku. Uvedl, že již většině zákazníků nahradil jejich kredit, pouze třicet se mu jich zatím nepodařilo nalézt. Investoval také do zlepšení svých služeb zákazníkům a školení zaměstnanců.
(pel)