Ministr dopravy za Babišovo hnutí ANO Dan Ťok musí dokazovat, že udělal maximum pro vyvázání státu ze závislosti na společnosti Kapsch, která dosud provozovala systém mýtných bran na českých dálnicích. Jde o zákonnou podmínku, která ministerstvu pro místní rozvoj umožní souhlasit s prodloužením smlouvy s Kapschem. Uvedla to Ťokova stranická kolegyně a ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Souhlas ministerstva pro místní rozvoj je podmínkou koaliční ČSSD, aby se o Ťokově návrhu mohlo hlasovat.
Ťokův návrh je bez soutěže prodloužit smlouvu o tři roky, během nichž by se připravilo otevřené výběrové řízení na nového provozovatele systému. Stát by firmě Kapsch zaplatil dalších 6 milard korun.
Ministr vnitra a místopředseda ČSSD Milan Chovanec prohlásil, že výběr mýta počínaje rokem 2017 je ohrožen a Ťokovo ministerstvo by mělo urychleně představit záložní variantu.
Desetiletá smlouva s Kapschem na konci roku 2016. Mýtné pro kamiony skrze mýtné brány se v Česku vybírá od roku 2007
(red)